Qui no se'n recorda d'haver
fet un cendrer, pot o xurro amb fang? De voler embrutar-se les mans una vegada
i una altra.... A l'espai d'art, hem volgut construir aquest record
experimentant de nou amb fang.
Us preguntareu (o no), un altre
cop treballem amb fang?? I us respondrem, SI!
A l'inici de curs vam realitzar
una conversa sobre aquelles noves tècniques que ens agradaria fer o repetir, el
fang, va ser una d'elles. Vam plantejar per què havíem de fer una tècnica que
de ben petits ja experimentàvem, relacionant-la amb altres coses que fèiem de
manera repetitiva que eren gratificants per a nosaltres. D'aquesta manera, ens
adonem que a mesura que ens fem grans els nostres interessos van canviant
envers allò que realitzem. Com per exemple: per què ens agrada llegir-nos el
mateix llibre en diferents moments de la nostra vida? Per què ho fem?, perquè
ens aporten diferents coses segons l'època emocional en la qual vivim, a la
vegada mirem l'entorn des d'una nova perspectiva segons els nous coneixements i
descobrim coses que potser ens havien passat per alt o no havíem analitzat,
doncs amb el fang seria el mateix...
Des de ben petits hem
experimentat amb ell però amb vivències i estadis diferents, experimentant de
nou ens aportarà noves satisfaccions.
A l'espai cada nen fa la seva pròpia creació la qual sorgeix d'una motivació interna i experimentació lliure. Quan ens sentim lliures i autònoms en el procés de desenvolupament i experimentació arribem a centrar-nos en el moment present, gaudir d'una realització artística pròpia, aconseguir una satisfacció del que s'ha fet, assolir les nostres expectatives i sobretot, construir una confiança en un mateix.... tot això, deixant fluir la creativitat mitjançant un material tan comú com és el FANG.
El
fang/ceràmica és un material proper per la nostra cultura, el qual ha estat entès com a eina important per al
desenvolupament psicomotriu, verbal, afectiu i creatiu. Enguany hem volgut
treballar per tal d'apropar l'alumne al material, experimentar textures,
relacionar la massa i el volum mitjançant l'habilitat manual i fomentar la coordinació oculo-manual.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada